Sunday, May 13, 2007

Întoarcerea la firesc

Două cărţi pe care le-am citit în ultimul an m-au bucurat nespus pentru pledoariile lor pro întoarcere la firesc. Cartea lui Paleologu am savurat-o pe îndelete, cumva temându-mă să nu se termine prea repede. Cartea lui Pleşu mi-a umplut fericit orele într-un intercity Bucureşti-Timişoara. Am recitit apoi bucăţi din ea şi am dat-o în dar.

Am dat astăzi peste o a treia carte pe care cumva firesc, deşi probabil oripilând lumea :), o aşez lângă celelalte două. Cea mai mare parte a vieţii mele post liceu n-am avut televizor. Aşa încât judecatul aomenilor după ceea ce apare "pe sticlă" mi-e cumva ne-la-ndemână. Cu toate astea am urmărit, nu neapărat voit, dar cu interes, câteva dintre persoanele care se cheamă astăzi vedete. Mai ales din 2002 încoace, după ce am urmat un curs despre elite. Mă fascinează teoriile privitoare la modele şi impactul modelelor în viaţa oamenilor "obişnuiţi".

Am citit în ultimii ani mai multe bucăţi scrise de Mihaela Rădulescu şi recunosc că mi-au plăcut. Aşa cum îmi place uneori să citesc bucăţile de articole din B-24-FUN. Şi cred că ceea ce mi-a plăcut cel mai mult în articolele ei este tocmai faptul că scrie despre lucrurile mici, cotidiene, dar importante pentru sufletele noastre.

Sunt sigură că alăturarea cărţilor de mai jos o să-mi atragă replici mai mult sau mai puţin dure de genul "Come on! Paleologu, Pleşu şi Răduleasca!" :) Nu compar, nu critic, nu categoriesesc. Ci simplu - m-au bucurat toate trei pentru firescul din ele.



Alexandru Paleologu - Breviar pentru păstrarea clipelor















Andrei Pleşu - Despre bucurie în est şi în vest
























Mihaela Rădulescu - Despre lucrurile simple

No comments: