Thursday, May 1, 2008

Le métèque

Ultima mea obsesie muzicală. Am ascultat peste sărbări melodia asta de zeci de ori.




Le métèque - Georges Moustaki

Avec ma gueule de métèque
De Juif errant, de pâtre grec
Et mes cheveux aux quatre vents
Avec mes yeux tout délavés
Qui me donnent l'air de rêver
Moi qui ne rêve plus souvent
Avec mes mains de maraudeur
De musicien et de rôdeur
Qui ont pillé tant de jardins
Avec ma bouche qui a bu
Qui a embrassé et mordu
Sans jamais assouvir sa faim

Avec ma gueule de métèque
De Juif errant, de pâtre grec
De voleur et de vagabond
Avec ma peau qui s'est frottée
Au soleil de tous les étés
Et tout ce qui portait jupon
Avec mon coeur qui a su faire
Souffrir autant qu'il a souffert
Sans pour cela faire d'histoires
Avec mon âme qui n'a plus
La moindre chance de salut
Pour éviter le purgatoire

Avec ma gueule de métèque
De Juif errant, de pâtre grec
Et mes cheveux aux quatre vents
Je viendrai, ma douce captive
Mon âme soeur, ma source vive
Je viendrai boire tes vingt ans
Et je serai prince de sang
Rêveur ou bien adolescent
Comme il te plaira de choisir
Et nous ferons de chaque jour
Toute une éternité d'amour
Que nous vivrons à en mourir

Et nous ferons de chaque jour
Toute une éternité d'amour
Que nous vivrons à en mourir


De la www.dexonline.ro citire:

METÉC, meteci, s.m. (În Grecia antică; la pl.) Categorie socială lipsită de drepturi politice, precum şi de posibilitatea de a dobândi proprietăţi imobiliare, alcătuită din străinii stabiliţi într-o cetate; (şi la sg.) persoană care făcea parte din această categorie socială. – Din fr. métèque.

5 comments:

Anonymous said...

Oh,Doamne!
Ce bucurie mi-ai facut!
Nu pot sa nu-mi amintesc profesorii mei de franceza din liceu,din scoala generala chiar,care mi-au insuflat dragostea pentru aceasta limba si pentru tot ce exprima ea prin muzica si versuri!
Probabil ca,dupa cum spune si Luci,faci si tu parte dintre"batrini"!
Iti multumesc!

diana said...

ceau ceau :)
hai să zicem "de şcoală veche", fără să ne uităm la buletin.
mulţam fain de gândurile bune!

Anonymous said...

in aparenta fara legatura cu subiectul,am vazut"portretul doamnei" cu olga tudorache si lucian nuta/marius bodochi...un regal!
asta,ca tot vorbeam de "batrini"...unii suntem chiar la propriu!

diana said...

eu am problemă cu bătrâneţea ca reflectare a buletinului. poate fiindcă nu mi se pare că mi se potriveşte ce scrie în buletin. la 15 ani mi se păreau prea puţini, aproape de 30 mi se par prea mulţi :)
am foşti colegi de şcoală care la 30 de ani mi se par bătrâni / îmbătrâniţi sufleteşte / ne-vii şi o mai am pe mama care la 55 învaţă germană şi descoperă plimbatul prin europa :)
aşa că o să rămân la ideea că buletinul e numai o formă de "înregistrare", suntem pe inventarul unei ţăti şi trebuie să ne numere cumva. iar vârsta din ochi şi din suflet e cât e :) dacă avem suficientă nebunie şi noroc, nu îmbătrânim niciodată în departamentul ăla. :P
"părerea mea" :)

Anonymous said...

hehe!
si eu am descoperit pbimbatul prin europa pe la 52,asa ca iti dau dreptate cu buletinul,nu e decit o forma de inregistrare...e drept ca mai depinde,vista asta,si de momentul in care te gindesti la ea,de starea sufleteasca,de nelinisti,depresii,necazuri... dar si de bucurii,impliniri,satisfactii...asa ca poti avea intr-un an, de la 18 la 50,ceea ce nu e rau,viata e frumoasa daca vrei sa ti-o faci frumoasa,nu-i asa?